0

Magnez uczestniczy w ponad 300 reakcjach biochemicznych w organizmie. Pomaga regulować ciśnienie krwi i cukier, bierze udział w syntezie białek i produkcji energii, pomaga w funkcjonowaniu mięśni i nerwów, sprawia, że inne minerały i składniki odżywcze są bardziej biodostępne i jest niezbędny dla prawidłowego metabolizmu i układu nerwowego. Z powodu naszego stresującego stylu życia, genetycznie zmodyfikowanej żywności i diet pozbawionych magnezu, wielu z nas cierpi na niedobory.

Na rynku znajduje się bardzo wiele preparatów magnezowych.
Oto niektóre z nich: tlenek magnezu, węglan magnezu, asparginian magnezu, cytrynian magnezu, mleczan magnezu, „chelat” magnezu, glukonian magnezu. Korzyści ze stosowania niektórych z tych preparatów mogą być niewielkie, a czasami wręcz szkodliwe.

 Jaka forma jest więc najlepsza?

Zdolność jelit do wchłaniania magnezu jest bardzo słaba i zmniejsza się z wiekiem, przy czym zapotrzebowanie na magnez wzrasta z biegiem lat.

Najtańsze i najczęściej spotykane formy magnezu takie jak tlenek magnezu i węglan magnezu są bardzo słabo przyswajalne. Tlenek magnezu jest przyswajalny na poziomie zaledwie kilku procent, natomiast węglan magnezu jest praktycznie nieprzyswajalny przez organizm. Tlenek magnezu dodatkowo obniża kwasowość w żołądku, co dla większości ludzi nie jest zdrowym zjawiskiem. Niska kwasowość w żołądku to słabe trawienie.

Najlepszą formą magnezu polecaną aktualnie w mediach są: cytryniany, mleczany oraz chelaty magnezu. To prawda, że ich przyswajalność jest wysoka, ale należy zastanowić się nad konsekwencjami przyjmowania ich. Mianowicie wszystkie wymienione formy magnezu, są zasadami. Przyjmowanie regularnie wysokich dawek takich preparatów zaburza równowagę kwasowo- zasadową w żołądku. Środowisko w żołądku powinno być mocno kwaśne (pH 1,5-2,5). Masowo stosowane leki zobojętniające kwas żołądkowy, cytryniany, dieta zawierająca mleko i jego przetwory – to wszystko może prowadzić do niedokwasoty żołądka.

Dochodzi wtedy do znacznie ograniczonej produkcji podstawowego enzymu trawiennego – pepsyny. To natomiast prowadzi do niższego wchłaniania składników odżywczych i problemów z trawieniem białka, a w końcu do szeregu chorób autoimmunologicznych. Powstają zaburzenia pracy tarczycy, niedobór witaminy B12, niedożywienie.

W takim razie jaki magnez wybrać?

Najlepsze będą preparaty zawierające chlorek magnezu. Mają bardzo dobrą przyswajalność. Poza tym chlorek magnezu nie tylko nie zaburza kwasowości żołądka, a wręcz pomaga ją odbudować, bo dostarcza do organizmu aniony chlorkowe. Jest silnie absorbowany w szerokim zakresie poziomów pH. Najczęściej stosowany jest w zaburzeniach kwasowości żołądka, cukrzycy typu 2, bezsenności i detoksykacji.

Chlorek magnezu nadaje się również do przezskórnej terapii magnezowej- można go dodać do kąpieli lub użyć jako oliwę magnezową.

W naszym sklepie internetowym Rodzinne Skarby znajdziesz naturalny płynny magnez o błyskawicznym wchłanianiu.
Więcej informacji o działaniu magnezu opisane jest w książce „Po co ten Magnez”

 

Zapraszamy do naszego sklepu ekologicznego www.rodzinneskarby.pl . Jest to miejsce, w którym znajdziesz produkty, które spełniają najwyższe standardy jakości, ale co najważniejsze dla nas – są skuteczne, ponieważ przez nas osobiście testowane.

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany