Przedwiośnie – czas zadbać o siebie
0

Przedwiośnie to trudny czas dla naszych organizmów. Zmienna pogoda sprzyja przeziębieniom, brak słońca obniża nastrój,😔 a żywność uboższa w witaminy nie pomaga w budowaniu odporności💪

W słownikach medycznych próżno szukać terminu „syndrom przesilenia wiosennego”🤔. Lekarze różnych specjalności zgadzają się jednak, że takie zjawisko występuje i dotyczy większości z nas.

W tym roku zimy praktycznie nie było, jeszcze wiosna na dobre się nie zaczęła, a my narzekamy na wahania nastroju, skoki ciśnienia, osłabienie organizmu. Słońce świeci coraz wyżej,☀ dzień jest coraz dłuższy, a my mamy wrażenie, że opadamy z sił witalnych.👎

Nie bez powodu wzięło się powiedzenie „oby starzec przeżył marzec”.

Duże znaczenie mają także zaburzenia równowagi dwóch hormonów — melatoniny i serotoniny. Ich produkcja jest związana z ilością światła słonecznego. Melatonina, która reguluje cykl snu i czuwania, jest produkowana tylko w nocy, po zachodzie słońca, tym samym w większych ilościach w miesiącach zimowych. Natomiast podczas większej ekspozycji na światło słoneczne rośnie ilość serotoniny, czyli hormonu szczęścia.😀 Po zimie mamy w organizmie nadmiar melatoniny i wyczerpane zapasy serotoniny.

Zanim na dobre nadejdzie wiosna, organizm musi stoczyć ciężką batalię.👊 Musi uporać się ze spadkiem odporności, niedoborem witamin i soli mineralnych oraz spadkiem dobrego samopoczucia. Dodatkowo rośnie nam apetyt😋. Dlaczego? Ponieważ organizm musi walczyć z zarazkami, dlatego gromadzi energię do pracy w trudnych warunkach. W tak nieprzyjemny sposób przestawiamy się na drugi sezon.

Nieprzypadkowo druga fala zachorowań przypada właśnie na marzec. Bezpośrednią przyczyną wielu chorób są wirusy i bakterie, których nie brakuje w okresie przesilenia.

Dobrze odżywiony organizm będzie skutecznie się bronił przed wtargnięciem i rozwojem chorobotwórczych drobnoustrojów.

Niedobory żywieniowe ułatwiają bakteriom przeniknięcie do wnętrza i tworzenie ognisk zapalnych. Ale objawom przesilenia wiosennego łatwo możemy zaradzić. Jak? Wystarczy uzupełnić składniki, których o tej porze roku naszemu organizmowi brakuje najczęściej. Szczególnie ważne dla podniesienia odporności. są:

💚 witamina A, E, C, K,

💚 niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe,

💚 „słoneczna witamina” D, na której niedobór jesteśmy szczególnie narażeni w okresie przejściowym,

💚 jod,

💚 żelazo,

💚 cynk,

Polecamy naszą witaminę ADEK w unikalnej formule SBLA 

Możecie ją dostać tylko na naszej stronie  www.rodzinneskarby.pl
Jest to produkt wybrany przez nas, ponieważ w sklepie Rodzinne Skarby mamy tylko produkty sprawdzone, oparte na wyselekcjonowanych składnikach.

Jest to zestaw witamin A, D3, E i K2mk7 rozpuszczone w oliwie z oliwek (Olea Europea).

Dobra rozpuszczalność witamin w tłuszczach, wpływa na wysoką przyswajalność.
Preparat ma unikalną formę kropli podjęzykowych, co również zwiększa biodostępność witamin.

Zapraszamy do naszego sklepu, odkryj wszystkie nasze Rodzinne Skarby…

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

0

Na GÓRĘ

X