Uwolnij swój mózg
0

Procesy poznawcze dzielą się na 6 kategorii: 

·         Uwaga

·         Percepcja

·         Pamięć

·         Język

·         Uczenie się

·         Wyższe rozumowanie

 

Realizują się one jednocześnie lub osobno, ale przez większość naszego życia przeplatają się gdy myślimy, czujemy, czy poruszamy się. Niezbędne do sprawnego funkcjonowania układu nerwowego są witaminy B, C i D oraz magnez i wapń.  Ich braki widoczne są  nie tylko jako zaburzenia pamięci, ale również nastroju. Z raportu amerykańskiego departamentu rolnictwa dotyczącego produkcji rolnej wynika, że w codziennie spożywanych owocach i warzywach wykryto znaczący niedobory białka, żelaza, wapnia, magnezu oraz witaminy B2, C oraz D, dlatego jeśli chcesz żeby mózg otrzymał wszystkie niezbędne do pracy składniki, czasem trzeba wspomóc  się suplementami.

 Zdaniem ekspertów preparaty podawane przez dłuższy czas powyżej trzech miesięcy znacząco poprawiają uwagę oraz zdolność przetwarzania informacji i pamięć.

Witaminy z grupy B, niacyna ryboflawina tiamina czy pirydoksyna są kluczowe w procesie powstawania neuroprzekaźników związków chemicznych odpowiedzialnych za przekazywanie impulsów między komórkami mózgu natomiast witamina B12 umożliwia właściwe działanie neuronów.

Witamina C podwyższa potencjał intelektualny gdyż wspiera syntezę dopaminy- neuroprzekaźnika, który poprawia koncentrację i logiczne myślenie a także zwiększa motywację i ukierunkowuje myślenie zorientowane na cel.

⇒ Witamina D Jak potwierdzają ostatnie badania, jej niedobór ma związek z upośledzeniem funkcji poznawczych i demencją. Jej receptory są szeroko rozpowszechnione w tkance mózgowej. Jak się okazuje biologicznie aktywna forma D3 ma działanie neuroprotekcyjne łącznie z usuwaniem płytek amyloidowy charakterystycznych dla choroby alzheimera. W przypadku tej słonecznej witaminy suplementacja jest szczególnie istotna dla starszej populacji , wyjątkowo narażonej na niedobór ze względu na zmniejszoną syntezę skórną a więc  przyswajanie tego związku.

 

⇒ MAGNEZ natomiast jest istotny dla neuroplastyczności (rozwoju i formowania się nowych połączeń nerwowych) w mózgu. Badania przeprowadzone na szczurach wykazały jego wpływ na umiejętność uczenia się oraz krótko i długotrwałą pamięć zdaniem dyrektora uniwersytetu pekińskiej w Chinach dowodzi to że podnoszenie poziomu magnezu w mózgu poprzez suplementację  jest obiecująco strategiem poprawiania zdolności poznawczych. Magnez jest też neutralizatorem ołowiu, czyli wymiata tę groźną truciznę z organizmu człowieka, ale uczestniczy we wszystkich procesach fizjologicznych. Niektórzy mówią, że steruje ponad 500 procesami życiowymi. A zatem niedobór tego minerału zaburza pracę całego organizmu. Dlatego jest on tak niezbędny, a jego suplementacja wręcz konieczna – i to w każdym wieku.

⇒ SELEN odgrywa kluczową rolę w przekazywaniu impulsów nerwowych w ośrodkowym układzie nerwowym. Wchodzi też w skład enzymu, który chroni błony komórkowe przed działaniem wolnych rodników, zapobiega więc przedwczesnemu starzeniu się komórek i zmianom nowotworowym. Ponadto, co tutaj dla nas jest istotne, także pomaga, choć w mniejszym stopniu niż magnez, w usuwaniu z organizmu toksycznych metali ciężkich.

 

 

 

Zapraszamy na www.rodzinneskarby.pl

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

0

TOP

X