Wpływ jodu na metabolizm

Jak szybko schudnąć? Odpowiedź brzmi- nie da się, ale możemy sobie spróbować pomóc inaczej.

 

Czasami jesteśmy na diecie bardzo niskokalorycznej, wręcz głodowej prawie a waga mimo początkowej tendencji spadkowej po jakimś czasie ani drgnie. Wydaje się to niemożliwe, skoro jest deficyt kaloryczny, to logicznym wydaje się utrata masy.

Jednak organizm po czasie przyzwyczaja się do zmniejszonej ilości dostarczanego paliwa, adaptuje się i zaczyna wręcz robić zapasy nawet z tej niewielkiej ilości pożywienia, jakie mu dostarczamy. Tak się dzieje w wielu przypadkach przy restrykcyjnych dietach. Jest to moment załamania wśród większości odchudzających się osób. Nic dziwnego, każdego demotywowałaby taka stagnacja mimo uporczywego ssania w żołądku.

Często jest tak, że dietę zaczynamy na „ostatni dzwonek”, Czyli np. mam tydzień do wesela, to wpiszę w Internet „Jak schudnąć w 7 dni”, albo zbliża się wyjazd wakacyjny „jak schudnąć 10 kilo do lata”

Niech pierwszy rzuci kamieniem kto choć raz nie szukał pomocy na forach 😉 A nie zastanowimy się, że czasem po prostu niedobory podstawowych składników mogą być przyczyną spowolnionego metabolizmu. Spokojnie, postaramy się wytłumaczyć jakie niedobory mogą przeszkadzać w efektywnym spadku masy ciała.

Przede wszystkim niedobór jodu może być powodem, dla którego nie tracisz na wadze, ponieważ odgrywa dużą rolę w kontrolowaniu szybkości metabolizmu.

 

Głównym zadaniem jodu jest wspomaganie produkcji hormonów tarczycy, które kontrolują nasz metabolizm i tempo, w jakim zużywamy energię z pożywienia. Kiedy poziom hormonów tarczycy jest niski, organizm spala mniej kalorii w spoczynku. Niestety, oznacza to, że więcej kalorii z żywności, którą jesz, jest przechowywanych w postaci tłuszczu.

Jod znajdujący się w wodzie morskiej, skałach i glebie jest niezbędnym minerałem, którego organizm nie jest w stanie wytworzyć, więc musi go pozyskiwać z pożywienia. Dlatego konieczne jest zapewnienie sobie wystarczającej ilości tego pierwiastka.

Utrzymujący się niski poziom jodu może prowadzić do wyczerpania hormonów tarczycy w organizmie, co może prowadzić do niedoczynności tarczycy, co może prowadzić do zwiększenia masy ciała; często to pierwszy objaw. Dodanie większej ilości jodu do diety może pomóc odwrócić skutki powolnego metabolizmu, ponieważ może pomóc organizmowi w wytwarzaniu większej ilości hormonów tarczycy.

Hormony tarczycy pomagają kontrolować szybkość metabolizmu, co oznacza, że ​​nadzorują tempo, w jakim nasz organizm spala kalorie w celu produkcji energii. Jeśli poziom hormonów tarczycy jest niski, więcej kalorii z pożywienia będzie przechowywanych w postaci tłuszczu, a nie wykorzystywanych do produkcji energii.

Inne objawy niedoboru jodu mogą również obejmować niską energię i zmęczenie, a w niektórych przypadkach wypadanie włosów.

Ciekawostka: Hormony tarczycy pomagają również kontrolować wzrost mieszków włosowych, więc gdy poziom hormonów tarczycy jest niski, mieszki włosowe nie regenerują się tak często, jak powinny, co może skutkować wypadaniem włosów. Także sucha, łuszcząca się skóra może wystąpić przy niedoborze jodu, ponieważ minerał pomaga w regeneracji komórek skóry. Pomaga również w poceniu się i nawilża komórki skóry, więc niedobór jodu może powodować mniejsze pocenie się.

 

W diecie jest bardzo niewiele dobrych źródeł jodu. To jeden z powodów, dla których niedobór jodu jest powszechny na całym świecie.

Czyli podsumowując: Dodanie większej ilości jodu do diety może pomóc odwrócić skutki powolnego metabolizmu, ponieważ może pomóc organizmowi w wytwarzaniu większej ilości hormonów tarczycy. Niski poziom jodu może spowolnić metabolizm i zachęcić do przechowywania żywności w postaci tłuszczu, a nie spalania jako energii. Może to prowadzić do zwiększenia masy ciała.

Zalecane dzienne spożycie to 150 mcg dziennie. Taka ilość powinna zaspokoić potrzeby 97–98% wszystkich zdrowych osób dorosłych.

 

 

                                             

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

0

Na GÓRĘ

Pin It on Pinterest

X